4.1 Retourvoorwaarden
Ben je toch niet helemaal tevreden met je bestelling? Jammer, maar dat kan gebeuren! Lees hieronder hoe je jouw bestelling kunt retourneren.

  • Check eerst of jouw bestelling in aanmerking komt voor retourneren:
  • Retourneren kan binnen 14 dagen
  • De artikelen dienen ongedragen te zijn en alle tags zijn nog bevestigd
  • Beauty artikelen, oorbellen en lingerie/badkleding kunnen niet geretourneerd worden
  • Artikelen die Make-up vlekken bevatten na het passen zullen niet retour worden geaccepteerd
  • Let op! Heb je een item beschadigd ontvangen? Neem dan direct contact met ons op

Let op! Vul de reden van jouw retour in op het bijgeleverde retourformulier en voeg dit formulier bij je bestelling.

4.2 Zichttermijn
Bij famous-shoes
 heb je het recht om jouw aankoop binnen 14 dagen retour te sturen. Dit is het herroepingsrecht wat je als consument hebt. Binnen de termijn van 14 dagen mag je jouw aankoop bekijken, passen en beoordelen zoals je in een fysieke winkel gewend bent, tenzij dit gaat om sieraden en lingerie. Deze items kunnen om hygiënische reden niet gepast of geruild worden.

4.3 Retournen Nederland

Je kan jouw retour versturen met PostNL. Hiervoor zijn drie mogelijkheden. Zo kun je ervoor kiezen om jouw retourlabel zelf aan te schaffen voordat je jouw pakket brengt naar een PostNL servicepunt. Wij bieden bij famous-shoes deze onderstaande retouroplossing aan omdat deze voordeliger is dan een pakje bij PostNL zelf. Deze optie is niet verplicht. Je kan er altijd voor kiezen om jouw retour te versturen met de reguliere optie van PostNL pakketpost of met een brievenbusstuk van PostNL.

Helaas zijn wij genoodzaakt om een bijdrage te vragen voor de verzending en verwerking van jouw retour.

Pakket

Om jouw item(s) retour te sturen naar famous-shoes ga je als volgt te werk:

1. Stuur een e-mail naar klantenservice@famous-shoes.nl en vraag een retoursticker aan.

2. Print de retoursticker uit en plak deze op je retourzending (vergeet niet je pakbon toe te voegen).

3. Lever je retourzending in bij het lokale postkantoor dat vermeld staat op de sticker.

4. Je retour zal teruggestuurd worden naar het distributiecentrum van famous-shoes in Nederland.

OF

 Breng je pakket naar een PostNL servicepunt en vraag de baliemedewerker een etiket te printen (€6,95).

Brievenbuspost

Breng je pakket naar een PostNL servicepunt en vraag de baliemedewerker om je bestelling met brievenbuspost te versturen. (Vanaf €3,95)

(Let op! Zonder bewijs van verzending met track&trace code worden zoekgeraakte zendingen niet terugbetaald. Versturen van brievenbus post is altijd op risico van de verzender)

Ons retouradres:

TAV: famous-shoes Retouren

Postbus 77904
1070 LM Amsterdam

PostNL – Retour €4,95

Om jouw item(s) retour te sturen met een retouretiket van famous-shoes ga je als volgt te werk:

Vraag een retourlabel aan via klantenservice@famous-shoes.nl en vermeld jouw bestelnummer erbij

Print een verzendsticker voor PostNL via MyParcel (Let op! Niet mogelijk op tablet & telefoon)

Plak de verzendsticker over het oude adreslabel heen

Zoek het dichtstbijzijnde PostNL servicepunt in jouw buurt via de Locatiewijzer-PostNL

Lever je pakje afgesloten af bij de balie medewerker van het pakketpunt

Het pakketje komt naar het logistiek centrum van famous-shoes en wordt bij aankomst daar nog dezelfde dag behandeld

Binnen 14 dagen ontvang je jouw aankoopbedrag terug op jouw rekening

4.4 Retournen België
Om jouw item(s) retour te sturen naar famous-shoes
 ga je als volgt te werk:

1. Stuur een e-mail naar klantenservice@famous-shoes.nl en vraag een retoursticker aan.

2. Print de retoursticker uit en plak deze op je retourzending (vergeet niet je pakbon toe te voegen).

3. Lever je retourzending in bij het lokale postkantoor dat vermeld staat op de sticker.

4. Je retour zal teruggestuurd worden naar het distributiecentrum van famous-shoes in Nederland.

4.5 Ruilen
Heb je jouw aankoop ontvangen en blijkt dat je de verkeerde maat hebt besteld? Geen probleem dit kan gebeuren. Je kan jouw item altijd binnen 14 dagen ruilen. Volg hiervoor de onderstaande stappen:

Check eerst of jouw aankoop in aanmerking komt voor omruiling:

  • Het product moet ongedragen en onbeschadigd zijn.
  • Jouw retour moet binnen 14 dagen in het bezit zijn van onze orderverwekring
  • Alle tags dienen nog te zijn bevestigd aan de item(s)

Voldoet jouw omruil verzoek aan al deze eisen? Dan kan je verder met het retouren van jouw aankoop. Geef op het retourformulier aan dat je jouw item wilt ruilen in een andere maat/kleur. Vergeet hier niet bij te vermelden welke kleur of maat je wil ontvangen. Zodra wij jouw retour hebben ontvangen, wordt op dat moment gekeken door onze orderverwerking of jouw gewenste maat / kleur op voorraad is. Als dit het geval is, wordt dit item kosteloos naar je verstuurd. Je ontvangt dezelfde dag nog een bevestiging van onze orderverwerking dat jouw bestelling onderweg is.

Als blijkt dat jouw gewenste maat niet op voorraad is, ontvang je hiervan een bericht. Wij zullen in dat geval overgaan tot terugbetaling van jouw aankoopbedrag. Mocht je na 14 dagen nog geen bericht van ons hebben ontvangen omtrent jouw retour, dan kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice.

LET OP:

  • Wij ruilen geen aankopen om voor andere artikelen dan jouw origineel bestelde item(s). Wil je liever een compleet ander item ontvangen, dan zal je jouw aankoop retour moeten sturen en deze opnieuw moeten bestellen in de webshop. Wij zullen dan overgaan tot terugbetaling van jouw aankoopbedrag.
  • Retourneren via PostNL duurt 1-3 werkdagen.